Reisschema

30 juni vertrek A'dam -Orlando
30/6 - 12/7/2012 Orlando Kissimee
12/7 - 15/7/2012 Clearwater Beach
15/7 - 22/7/2012 Cape Corral
22/7 - 25/7/2012 Duck Key (The Keys)
25/6 - 26/7 2012 Miami
26/7/2012 Miami - New York
26/7 - 29/7/2012 New York
29/7 - 30/07/2012 New York - A'dam


woensdag 11 juli 2012

Wekiwa springs state park en pirate's cove

Ons een na laatste ontbijtje hier in de lekkere villa van Arjan en Ina. We zitten er een beetje dubbel in. We hebben het hier ontzettend naar onze zin maar zijn anderzijds ook wel nieuwsgierig naar wat Florida nog meer te bieden heeft.

Vandaag, zoals gisteren al verklapt, staat Wekiwa springs state park op het programma. Dit is een state park ten noorden van Orlando. Eigenlijk vrij dicht in de buurt van het eerder door ons bezochte Kelly park.

Kleine 50 minuutjes rijden en we zijn er. De mega-entree van $ 6 (let wel per auto) verder zijn we ook nog binnen. We gaan meteen naar de kano verhuur want dat is ons doel deze dag. Eerste indruk van het park is trouwens super. Kelly park is echt gericht op zwemmen en tuben, dit is meer de echte ruigere natuur van Florida. Ties en Bente stappen bij papa in de kano, Jens en Pascal lijken een goed koppel voor de tweede kano. Nou ja, lijken. Het kost Jens en Pascal toch een behoorlijk tijdje eer ze doorhebben hoe de kano de kant opgaat die ze graag willen. Maar dan zijn we (eindelijk) weg...

En hier gaan wij kanoen!
Helaas doet het weer niet helemaal wat we willen. Na 1,5 week schitterend zonnig weer is het nu bewolkt en begint het ook nog eens (niet voorspeld) te regenen met zelfs een enkele donderslag. We durven niet echt verder te kanoën en schuilen een tijdje. Maar niet veel later wordt het droog en zetten we onze kanotocht voort. Wauw, wat is dit een gaaf gebied. Echt helemaal zoals ik me de natuur van Florida voorgesteld had. En of dat nog niet genoeg is zien we naast wat schitterende vogels ook nog eens 10- tallen schildpadden in het water. Na een paar uurtjes hebben we genoeg gekanood en gaan we terug voor onze welverdiende lunch. Volledig verantwoord en echt Amerikaans, applepie met brownies (ps ter compensatie zit terwijl ik dit typ heel beschaafd aan een bud light!).


De kids zijn met al dat water natuurlijk niet te houden en moeten voordat we weer terug gaan nog even een lekkere plons maken.

We hadden eigenlijk bedacht hierna lekker te gaan midgetgolven. Je struikelt er hier zo ongeveer op iedere hoek van straat over, en ze zien er allemaal even specta uit. Maar helaas, de weergoden laten ons nu echt in de steek en het begint flink te plenzen. Daarom; change of plans. Eerst een lekker ijsje bij de Dairy Queen (nou kon met niet beheersen en pakte medium, stom stom stom - dat is hier te groot!) en dan weer terug naar onze villa. We gebruiken de tijd om onze spullen vast te pakken en klaar te zetten voor morgen.
Pascal en ik willen al de hele vakantie naar de Olive Garden. Kids hadden anders bedacht, maar vandaag moeten ze zich gewonnen geven. Het wordt de Italiaan! En nou citeer ik Bente" zo lekker heb ik de hele vakantie nog niet gegeten. Bente ontdekt de bruscetta en Ties eet zijn vingers af bij de aardappelpuree (beetje bijzondere combi met de pizza maar daar moet ik hier blijkbaar aan wennen). En Jens die heeft zoveel dat hij een halve pizza in de doggy bag mee naar huis neemt. Weten we wat hij morgenochtend ontbijt!

Ondertussen is het zonnetje weer voorzichtig gaan schijnen, dus nu op naar de midgetgolfbaan. De kids hebben gekozen voor de Pirates Cove. Lekker handig hier net om het hoekje.

Nou als golfer dacht ik vooraf de familie wel eens een lesje te leren maar helaas. Ik wordt kansloos verslagen door Ties. Lekker hoor, handicap 26 en verslagen door een mannetje van 6. Als verdediging wil ik wel aanvoeren dat ik, zoals gisteren al opgeschreven, echt in de vakantiemodus ben :).

Morgen verlaten we dit mooie plekje en gaan we op weg naar Indian Rock beach. Voordat we daar naar toe gaan willen we eerst nog dolfijnen gaan spotten met Little toot.



1 opmerking:

  1. Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad.
    En als afsluiter de Olive Garden mmmmm lekker hoor
    Ik als golfer zeg meestal, als het niet zo goed gaat, dat "het niet mijn dag is", doet het altijd goed;-)
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen